top of page

סיכון
2-6 שחקנים

120 דקות
10+

משחק אסטרטגיה קלאסי, שבו השחקנים מתחרים על המטרה האבסולוטית - להשתלט על העולם!
את המשחק משחקים על לוח שמכיל מפה של העולם שמחולק ליבשות, וכל יבשת מחולקת לטריטוריות שונות, ממש כמו העולם האמיתי.
בתחילת המשחק כל שחקן מקבל מספר חיילים מסויים בהתאם לכמות השחקנים שמשחקים. ראשית מטילים קוביה כדי להחליט את סדר השחקנים. כל שחקן בתורו שם חייל על איזה טריטוריה שהוא רוצה.
כשכל הטריטוריות שעל הלוח אוכלסו, ממשיכים את הסבב וכל שחקן רשאי לחזק טריטוריה שהוא נמצא בה עם עוד חיילים. ממשיכים בסבב עד שנגמרים החיילים שהוקצו לכל שחקן. כעת ניתן להתחיל את המשחק.
כל תור מחולק ל-3 חלקים: קבלת תגבורת, התקפה, והזזת צבא:
קבלת תגבורת:
מחלקים את מספר הטריטוריות שיש לשחקן ב-3(מעגלים למעלה) - והמספר שיוצא הוא מספר החיילים הנוספים שהשחקן מקבל בתחילת התור. השחקן יכול להציב אותם באיזה טריטוריות שהוא רוצה(רק אלה שהוא שולט בהן כמובן).
בנוסף עם השחקן שולט ביבשת שלמה הוא מקבל בונוס של עוד חיילים בכל תור. כל יבשת מזכה במספר חיילים שונה.
התקפה:
שחקן יכול להתקיף טריטוריות סמוכות לטריטוריה שהוא שולט עליה. חובה להשאיר לפחות חייל אחד בטריטוריה שהשחקן תוקף ממנה - כך שטריטוריה עם חייל אחד בלבד לא יכולה לתקוף.
התקפה היא משחק של מזל - אבל ככל שיש לשחקן יותר צבא הסיכויים שלו גדלים. ישנן 3 קוביות התקפה ו-2 קוביות הגנה. אם השחקן תוקף עם חייל אחד הוא מטיל קובייה אחת, 2 חיילים הופכים ל-2 קוביות ו-3 הם 3 קוביות. אם יש יותר מ-3 חיילים השאר יתקפו בפעם הבאה.
לגבי השחקן המגן אותו תהליך מתבצע - אם הוא מגן עם חייל אחד הוא יכול להטיל קוביה אחת, ואם הוא מגן עם 2 הוא יכול להטיל 2 קוביות.
כעת השחקנים מטילים את הקוביות שלהם באותו הזמן - ומסדרים את התוצאות של 2 השחקנים לפי סדר יורד. משווים את התוצאה הגדולה ביותר של 2 השחקנים - השחקן עם התוצאה הנמוכה יותר מפסיד חייל. אם התוצאה זהה - המגן מנצח והמתקיף מפסיד חייל.
כעת עושים את אותה הפעולה עם הקוביה השניה הגבוהה של כל שחקן. כלומר בהתקפה אחת 2 השחקנים יכולים להפסיד או חייל אחד או 2.
ניתן לבצע כמה התקפות באותו תור - גם באותה הטריטוריה וגם בטריטוריות שונות.
הזזת צבא:
לאחר שלב ההתקפה ניתן להזיז חיילים מטריטוריה אחת לאחרת, כל עוד לא עוברים דרך טריטוריה של שחקן יריב.
בסוף השלב הזה התור מסתיים. כשתור של שחקן מסתיים הוא מקבל קלף עבור כל טריטוריה חדשה שהוא כבש בתור הזה. על כל קלף יש סמל. בתור הבא - אם לשחקן יש 3 קלפים זהים, או 3 קלפים שונים - הוא מקבל עוד חיילים.
שחקן שהצליח לכבוש את כל הטריטוריות, או במילים אחרות - לכבוש את העולם, הוא המנצח!

תיאור
bottom of page