top of page

איש זאב ללילה אחד

3-10 שחקנים

איש זאב ללילה אחד

10 דקות

8+

איש זאב ללילה אחד
משחק זהויות חברתי קצר וסופר כיפי, במהלכו תצטרכו למצוא מי מהשחקנים הוא איש הזאב, או להסתיר את זהותכם אם אתם איש זאב בעצמכם! מושלם למסיבות ולערבי חברים. במשחק הזה השחקנים מתחלקים ל-2 קבוצות - הכפריים ואנשי הזאב. המשחק מחולק ל-2 חלקים - הלילה והיום שאחריו. בלילה הדמויות מתעוררות, כל אחת בזמן שלה, ועושות פעולה כלשהי בהתאם לדמות. בשלב היום כל השחקנים ״מתעוררים״, ודנים באירועי הלילה שעבר. בסוף הדיון השחקנים בוחרים שחקן ו״הורגים״ אותו. מטרת הכפריים היא להרוג איש זאב. מטרת אנשי הזאב שזהותם לא תתגלה ושיהרג כפרי. בתחילת המשחק כל שחקן מקבל קלף שאומר לו מי הדמות שלו. על השחקן להסתכל על הקלף כדי לדעת מי הוא, אבל אסור לו להגיד מי הוא לאף שחקן אחר, והוא מניח את הקלף הפוך לידו. בנוסף מניחים עוד 3 קלפי דמות במרכז השולחן. הם לא שייכים לאף שחקן. כפי שציינו - ישנם במשחק כפריים ואנשי זאב. אבל ישנן הרבה דמויות מיוחדות במשחק, כל אחת ״מתעוררת״ בזמן אחר בלילה ויש לה יכולת מיוחדת משלה. הנה כל הדמויות במשחק לפי הזמן שבו הן מתעוררות: - מתחזה - כשהיא מתעוררת היא מסתכלת על דמות של שחקן לבחירתה, ומכאן והלאה משחקת כאילו היא הדמות הזאת - איש זאב - אנשי הזאב מתעוררים בהתחלה(יכול להיות 1 או יותר, ואפילו יכול להיות שיש 0). מכיוון שאנשי הזאב מתעוררים ביחד הם יודעים מי אנשי הזאב הנוספים, מה שיעזור להם להגן עליהם בשלב היום. אם יש רק איש זאב אחד - הוא יכול להסתכל על קלף אחד ממרכז השולחן. - משרת - דמות מיוחדת מכיוון שהיא שייכת לקבוצת ״אנשי הזאב״. כשהמשרת מתעורר אנשי הזאב צריכים להרים אגודל ככה שהוא יודע מי אנשי הזאב, אבל הם לא יודעים מי הוא. גם אם הוא הדמות שנהרגת בסוף - אנשי הזאב, והוא, הם המנצחים. - מרגל - כשמשחקים עם מרגל חייבים לשחק עם 2 מרגלים. כשהמרגל מתעורר הוא יכול לדעת מי המרגל השני, אלא אם הקלף של המרגל השני הוא אחד הקלפים שבמרכז השולחן - מגדת עתידות - יכולה להסתכל על קלף של שחקן אחר לבחירתה, או על 2 קלפים שנמצאים במרכז השולחן(כדי לדעת איזה קלפים לא חולקו לאף שחקן) - שודד - יכול להחליף את הקלף שלו עם קלף של שחקן אחר לבחירתו, ולהסתכל על הקלף שהוא קיבל. - תככנית - יכולה להחליף קלפים של 2 שחקנים אחרים לבחירתה, אבל היא לא יכולה להפוך אותם. - שתיין - כשהוא מתעורר הוא מחליף את הקלף שלו עם אחד הקלפים שבמרכז השולחן - אבל הוא לא יכול להסתכל על הקלף - סהרורית - כשהיא מתעוררת היא רשאית להסתכל על הקלף שלה בלבד. כך היא יכולה לראות אם מישהו החליף/שדד אותו. - צייד - הוא לא מתעורר בלילה. אם השחקנים בוחרים להרוג את הצייד - השחקן שהצייד הצביע עליו מת ביחד איתו. - דכאוני - הוא לא מתעורר בלילה. הוא יכול לנצח רק אם הורגים אותו ביום, ככה שהוא צריך להיראות כמו איש זאב. - כפרי - דמות בלי יכולת מיוחדת. גם היא לא מתעוררת בלילה. שימו לב שהדמויות שיהיו במשחק הן בהתאם למספר השחקנים שמשחקים. לא בכל משחק יופיעו כל הדמויות. אתם יכולים לבחור עם אילו דמויות לשחק ועם אילו לא. כששלב הלילה נגמר, כל השחקנים ״מתעוררים״ ופוקחים את העיניים. כעת עליהם לדון על מה קרה בלילה ולבחור בדמות אחת להרוג. כאן מתחיל האלמנט האסטרטגי והחברתי - הכפריים צריכים למצוא את אנשי הזאב, ואנשי הזאב(והמשרת) צריכים להסתיר את זהותם ולהסית את תשומת הלב לשחקנים אחרים. כמובן שאתם לא חייבים להגיד את האמת בשלב הזה - הרבה פעמים האינטרס שלכם יהיה לשקר. כששלב היום נגמר - סופרים לאחור ובסוף הספירה כל שחקן מצביע על שחקן אחר שאותו הוא רוצה להרוג. השחקן שקיבל הכי הרבה קולות נהרג. אם נהרג איש זאב, אז הכפריים מנצחים בסיבוב. אם נהרג המשרת, כפרי או דמות מיוחדת - אנשי הזאב והמשרתים ניצחו. אם נהרג הדכאוני - הוא המנצח.
איש זאב ללילה אחד

תיאור

bottom of page